Στο χάρτη

Καλώς ήρθατε

 

Η Μαρία Καραπατσιά είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης με Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Ψυχολόγου. Έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχολογία Υγείας στο University of Leeds της Μεγάλης Βρετανίας και τετραετή εκπαίδευση εξιδίκευσης στην Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία ενηλίκων και παιδιών στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς στην Αθήνα. Εργάζεται ψυχοθεραπευτικά με ενήλικες που παρουσιάζουν συναισθηματικές και αγχώδεις διαταραχές, δυσκολίες κοινωνικών και προσωπικών σχέσεων, διαταραχές πρόσληψης τροφής, διαταραχές προσωπικότητας, δυσκολίες διεκδικητικότητας, δυσκολίες λήψης αποφάσεων ζωής, ψυχοσωματικά προβλήματα και άλλα. Στην ιστοσελίδα αυτή θα βρείτε  πληροφορίες σχετικά με  την Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία, επιστημονικές πληροφορίες με απλό και κατανοητό τρόπο σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές, θέματα ψυχικής υγείας και θεραπείας.

 

 

Επικοινωνία

Τηλέφωνο:    210-6994309 / 6974142633

Διεύθυνση:    Λεωφόρος Κηφισίας 89-91, Αθήνα (Πλησίον Μετρό Πανόρμου).

Email: info@mkarapatsia.gr

Σημαντικές Πληροφορίες
info@mkarapatsia.gr 210-6994309 / 6974142633
Slide background
Οι άνθρωποι επηρεάζονται αρνητικά όχι από τα πράγματα
που συμβαίνουν, αλλά από τις σκέψεις τους σχετικά με αυτά.

Επίκτητος
Slide background
Κράτησε τις σκέψεις σου θετικές,
γιατί οι σκέψεις σου γίνονται τα λόγια σου.
Κράτησε τα λόγια σου θετικά,
γιατί τα λόγια σου γίνονται οι συμπεριφορές σου.
Κράτησε τις συμπεριφορές σου θετικές,
γιατί οι συμπεριφορές σου γίνονται οι συνήθειές σου.
Κράτησε τις συνήθειές σου θετικές,
γιατί οι συνήθειές σου γίνονται οι αξίες σου.
Κράτησε τις αξίες σου θετικές, γιατί οι αξίες σου
γίνονται το πεπρωμένο σου.

Μαχάτμα Κ. Γκάντι
Slide background
Πράγματα μπορεί να συμβαίνουν γύρω σου και πράγματα μπορεί να συμβαίνουν σε εσένα,
όμως τα μόνα πράγματα που έχουν αξία είναι αυτά που συμβαίνουν μέσα σου.

Οι αιτίες των ψυχολογικών προβλημάτων είναι πολύπλοκες και αλληλοσυνδεόμενες. Δεν υπάρχει μια και μόνο απλή εξήγηση, όπως φταίνε τα γονίδια, οι χημικές ανισορροπίες στον εγκέφαλο ή οι προβληματικές σχέσεις με τους γονείς.

Η κατάθλιψη προκαλεί δυσκολίες στο ίδιο το άτομο και τους ανθρώπους γύρω του. Είναι μια κοινή, αλλά σοβαρή διαταραχή και αυτοί που την βιώνουν χρειάζονται θεραπεία. Σήμερα υποστηρίζεται ότι η κατάθλιψη είναι η διαταραχή της εποχής. Οι δύσκολες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό. Πολλοί άνθρωποι όμως με κατάθλιψη δεν αναζητούν βοήθεια.

Η γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία είναι μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση θεραπείας ψυχικών διαταραχών η οποία συνδυάζει την γνωσιακή θεραπεία και την συμπεριφορική θεραπεία. Σύμφωνα με την γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία οι σκέψεις, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα επηρεάζουν τα συναισθήματα και την συμπεριφορά μας.Η Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία έχει βρεθεί αποτελεσματική ως θεραπεία για την ψυχογενή βουλιμία, την επεισοδιακή υπερφαγία, την παχυσαρκία και την ψυχογενή ανορεξία.

Το συναίσθημα πιστεύεται ότι είναι το νούμερο 1 εμπόδιο στην απώλεια βάρους. Όταν το μόνο μέσο ανακούφισης είναι το φαγητό, δεν μαθαίνουμε να εκφραζόμαστε, να ανακουφιζόμαστε και να βρίσκουμε τρόπους επίλυσης προβλημάτων πιο αποτελεσματικούς και βοηθητικούς για εμάς. Δεν είναι καλή ιδέα να αντιμετωπίζουμε το φαγητό σαν ανακουφιστικό μέσο, γιατί η δράση του είναι βραχυπρόθεσμη, δεν λύνει κανένα πρόβλημα και γίνεται μια συνήθεια που ίσως δεν μπορούμε εύκολα να σταματήσουμε.

Μπορεί η εστίαση στην σωστή, υγιεινή διατροφή να είναι κακή; Ακούγεται οξύμωρο, αλλά όταν αυτό γίνεται εμμονή τότε μπορεί μόνο αρνητικά αποτελέσματα να έχει. Ο όρος Ορθορέξια προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «ορθό» (ορθή, σωστή) και «όρεξη», αν και κυριολεκτικά σημαίνει ορθή όρεξη, ο όρος χρησιμοποιήθηκε στο εξωτερικό ως ορθή διατροφή και πρόκειται για μία μη υγιή εμμονή με την υγιεινή διατροφή.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση σημαίνει ότι έχουμε μια κακή άποψη για τον εαυτό μας, οι κρίσεις μας για αυτόν είναι δυσμενείς και προσδίδουμε σε εμάς λίγη ή και καθόλου αξία. Στο κέντρο της χαμηλής αυτοεκτίμησης υπάρχουν αρνητικά πιστεύω σχετικά με τον εαυτό, τα οποία αντανακλώνται με διάφορες τρόπους στο πως λειτουργούμε καθημερινά, προσωπικά, επαγγελματικά, κοινωνικά και έχουν σημαντικές αρνητικές συνέπειες σε διάφορους τομείς της ζωής.

Ψυχογενής Ανορεξία
Ψυχογενής Ανορεξία

Τα άτομα με Ψυχογενή Ανορεξία κυριαρχούνται από μια έντονη επιθυμία να είναι αδύνατα και νιώθουν τρόμο στην σκέψη του να πάρουν ακόμη και κάποια γραμμάρια. Μειώνουν συνεχώς τον στόχο απώλειας κιλών, αποκλείουν ομάδες τροφίμων, περιορίζοντας την ποικιλία τροφίμων συνεχώς, όπως επίσης μειώνουν όλο και περισσότερο την πρόσληψη θερμίδων. Έχουν σκληρούς άκαμπτους διατροφικούς κανόνες τους οποίους αποφεύγουν να σπάνε, καθώς αυτό τους στρεσάρει και τους φοβίζει πολύ.

Ψυχογενής Βουλιμία:Ο ρόλος του συναισθήματος
Ψυχογενής Βουλιμία:Ο ρόλος του συναισθήματος

Ένας ακόμη παράγοντας ο οποίος μελετάται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια είναι η δυσκολία ρύθμισης του συναισθήματος. Τα δύσκολα συναισθήματα μπορεί να προκαλούν, να διατηρούν και να είναι συνέπεια της Ψυχογενούς Βουλιμίας. Οι έρευνες δείχνουν ότι συχνά άτομα που εμφανίζουν Ψυχογενή Βουλιμία έχουν δυσκολία να αναγνωρίσουν, να περιγράψουν, να διαχειριστούν και να εκφράσουν τα συναισθήματα τους.

Κοινωνική Φοβία
Κοινωνική Φοβία

Τα άτομα με κοινωνική φοβία δυσκολεύονται πολύ να κάνουν και να κρατήσουν φιλίες, εξαιτίας τη αποφυγής κοινωνικών συναναστροφών. Η μειωμένη αυτοπεποίθηση, η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η αποφυγή έκφρασης της γνώμης λόγω του φόβου λάθους και της κριτικής που μπορεί να δεχθούν στερούν συχνά από τα άτομα με κοινωνική φοβία επαγγελματικές ευκαιρίες, είτε εύρεσης μιας εργασίας, είτε μιας προαγωγής.

Η επίδραση του ύπνου στην ποιότητα ζωής
Η επίδραση του ύπνου στην ποιότητα ζωής

Ο ύπνος δεν είναι απλώς μια «απενεργοποίηση» του οργανισμού, όπως και η εγρήγορση δεν είναι μια απλή «ενεργοποίηση», έτσι θα ήταν σαν να ζούμε σε δύο άκρα. Δεν είναι μια παθητική διαδικασία ή μια φυγή. Είναι μια αυτοματοποιημένη λειτουργία την οποία δεν σκεφτόμαστε, παρά μόνο όταν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα. Ο ύπνος δεν είναι επιλογή, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη ζωή. Έρευνες αναφέρουν ότι μπορούμε να ζήσουμε τρεις φορές περισσότερο χωρίς φαγητό από ότι χωρίς ύπνο.

Ελευθερωθείτε απο την έντονη ανάγκη της αποδοχής
Ελευθερωθείτε απο την έντονη ανάγκη της αποδοχής

Όταν κάποιος αναζητά συνεχώς την αποδοχή των άλλων γίνεται συναισθηματικά ευάλωτος. Αν η ηρεμία και η ευτυχία του εξαρτάται αποκλειστικά από την αποδοχή των άλλων, κάθε φορά που δεν την έχει, τότε δυστυχεί. Αν πρώτα δεν αποδεχθείτε οι ίδιοι τον εαυτό σας, δεν θα νιώσετε ποτέ απόλυτα την αποδοχή των άλλων. Ελευθερωθείτε από την έντονη ανάγκη της αποδοχής και ζήστε ελεύθεροι τη ζωή που οι ίδιοι επιθυμείτε.

Αναγνωρίστε και γιορτάστε τα κατορθώματα σας
Αναγνωρίστε και γιορτάστε τα κατορθώματα σας

Το να αναγνωρίζουμε και να σημειώνουμε τα επιτεύγματα μας, οτιδήποτε καταφέρνουμε μέσα από προσπάθεια και κόπο βοηθά πολύ στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης. Μας δίνει την δύναμη να προχωρήσουμε για να επιτύχουμε τους στόχους μας, κυρίως σε στιγμές που μπορεί να νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε και είμαστε έτοιμοι να τα παρατήσουμε.

Ενδιαφέροντα βίντεο

Παρακολουθείστε ενδιαφέροντα βίντεο σχετικά με θέματα ψυχικής υγείας

Παρακολουθείστε όλα τα Βίντεο