Στο χάρτη

Καλώς ήρθατε

 

Η Μαρία Καραπατσιά είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης με Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Ψυχολόγου. Έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχολογία Υγείας στο University of Leeds της Μεγάλης Βρετανίας και τετραετή εκπαίδευση εξιδίκευσης στην Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία ενηλίκων και παιδιών στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς στην Αθήνα. Εργάζεται ψυχοθεραπευτικά με ενήλικες που παρουσιάζουν συναισθηματικές και αγχώδεις διαταραχές, δυσκολίες κοινωνικών και προσωπικών σχέσεων, διαταραχές πρόσληψης τροφής, διαταραχές προσωπικότητας, δυσκολίες διεκδικητικότητας, δυσκολίες λήψης αποφάσεων ζωής, ψυχοσωματικά προβλήματα και άλλα. Στην ιστοσελίδα αυτή θα βρείτε  πληροφορίες σχετικά με  την Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία, επιστημονικές πληροφορίες με απλό και κατανοητό τρόπο σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές, θέματα ψυχικής υγείας και θεραπείας.

 

 

Επικοινωνία

Τηλέφωνο:    210-6994309 / 6974142633

Διεύθυνση:    Λεωφόρος Κηφισίας 89-91, Αθήνα (Πλησίον Μετρό Πανόρμου).

Email: info@mkarapatsia.gr

Σημαντικές Πληροφορίες
info@mkarapatsia.gr 210-6994309 / 6974142633
Slide background
Οι άνθρωποι επηρεάζονται αρνητικά όχι από τα πράγματα
που συμβαίνουν, αλλά από τις σκέψεις τους σχετικά με αυτά.

Επίκτητος
Slide background
Κράτησε τις σκέψεις σου θετικές,
γιατί οι σκέψεις σου γίνονται τα λόγια σου.
Κράτησε τα λόγια σου θετικά,
γιατί τα λόγια σου γίνονται οι συμπεριφορές σου.
Κράτησε τις συμπεριφορές σου θετικές,
γιατί οι συμπεριφορές σου γίνονται οι συνήθειές σου.
Κράτησε τις συνήθειές σου θετικές,
γιατί οι συνήθειές σου γίνονται οι αξίες σου.
Κράτησε τις αξίες σου θετικές, γιατί οι αξίες σου
γίνονται το πεπρωμένο σου.

Μαχάτμα Κ. Γκάντι
Slide background
Πράγματα μπορεί να συμβαίνουν γύρω σου και πράγματα μπορεί να συμβαίνουν σε εσένα,
όμως τα μόνα πράγματα που έχουν αξία είναι αυτά που συμβαίνουν μέσα σου.

Οι αιτίες των ψυχολογικών προβλημάτων είναι πολύπλοκες και αλληλοσυνδεόμενες. Δεν υπάρχει μια και μόνο απλή εξήγηση, όπως φταίνε τα γονίδια, οι χημικές ανισορροπίες στον εγκέφαλο ή οι προβληματικές σχέσεις με τους γονείς.

Η κατάθλιψη προκαλεί δυσκολίες στο ίδιο το άτομο και τους ανθρώπους γύρω του. Είναι μια κοινή, αλλά σοβαρή διαταραχή και αυτοί που την βιώνουν χρειάζονται θεραπεία. Σήμερα υποστηρίζεται ότι η κατάθλιψη είναι η διαταραχή της εποχής. Οι δύσκολες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό. Πολλοί άνθρωποι όμως με κατάθλιψη δεν αναζητούν βοήθεια.

Οι διαταραχές πρόσληψης τροφής χαρακτηρίζονται από μια σοβαρή και επίμονη ενόχληση όσον αφορά τη διατροφική συμπεριφορά, η οποία προκαλεί ψυχολογικά αλλά και σωματικά προβλήματα.
Οι κύριες διαταραχές πρόσληψης τροφής είναι η Ψυχογενής Βουλιμία, η Ψυχογενής Ανορεξία και η Διαταραχή Επεισοδιακής Υπερφαγίας.

Το συναίσθημα πιστεύεται ότι είναι το νούμερο 1 εμπόδιο στην απώλεια βάρους. Όταν το μόνο μέσο ανακούφισης είναι το φαγητό, δεν μαθαίνουμε να εκφραζόμαστε, να ανακουφιζόμαστε και να βρίσκουμε τρόπους επίλυσης προβλημάτων πιο αποτελεσματικούς και βοηθητικούς για εμάς. Δεν είναι καλή ιδέα να αντιμετωπίζουμε το φαγητό σαν ανακουφιστικό μέσο, γιατί η δράση του είναι βραχυπρόθεσμη, δεν λύνει κανένα πρόβλημα και γίνεται μια συνήθεια που ίσως δεν μπορούμε εύκολα να σταματήσουμε.

Υπάρχουν όμως και κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι βασανίζονται σημαντικά από την ιδέα ότι κάτι σοβαρό συμβαίνει σχετικά με την υγεία τους. Υποβάλλονται σε συνεχείς εξετάσεις και ακόμη και όταν υπάρχουν αποτελέσματα τα οποία δείχνουν ότι όλα είναι φυσιολογικά και διαβεβαιώνονται από τους γιατρούς ότι όλα είναι καλά, συνεχίζουν να ζητούν και άλλες γνώμες και να επαναλαμβάνουν τις εξετάσεις. Κάποιοι από αυτούς πιθανά να έχουν μια διαταραχή η οποία ονομάζεται υποχονδρίαση.

Η διαταραχή πανικού είναι μια από τις αγχώδεις διαταραχές στην οποία το άτομο βιώνει ξαφνικά και έντονα επαναλαμβανόμενο φόβο χωρίς να υπάρχει κάποιος σημαντικός λόγος. Τα επαναλαμβανόμενα αυτά επεισόδια, τα οποία διαρκούν μερικά λεπτά ή λίγο περισσότερο, ονομάζονται κρίσεις πανικού.

Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι της ενοχή, δείτε αν αξίζει
Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι της ενοχή, δείτε αν αξίζει

Ίσως η βασισμένη σε πραγματικές αποδείξεις και όχι σε παραποιήσεις ενοχή μπορεί να είναι ωφέλιμη για εμάς. Η αδικαιολόγητη, η συνεχής, η μη υγιής όμως βίωση ενοχής μπορεί να είναι καταστροφική. Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι της ενοχής, δείτε αν αξίζει.

Η σημασία του να 'αφήνεις..'
Η σημασία του να 'αφήνεις..'

Μερικές φορές εκτός από το να προσθέτουμε κάτι καινούριο στη ζωή μας, μια καινούρια συνήθεια, έναν καινούριο άνθρωπο, μια καινούρια συνθήκη, ίσως είναι καλό να αφήνουμε κάτι ή κάποιον που μας κρατά πίσω. Το να αφήσεις πίσω πράγματα που σε κρατάνε εγκλωβισμένο ίσως είναι η λύση στο να προχωρήσεις σε κάτι καλύτερο ή έστω να προχωρήσεις τουλάχιστον την παρούσα στιγμή ενώ έχεις μείνει κολλημένος σε ένα παρελθόν που δεν έχει να προσφέρει καμία δυνατότητα για τίποτα πια.

Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή Προσωπικότητας
Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή Προσωπικότητας

Χαρακτηριστικά της διαταραχής είναι η έντονη ενασχόληση του ατόμου με την τάξη, την τελειομανία, τον νοητικό και διαπροσωπικό έλεγχο, τα οποία είναι παρόντα σε διάφορα πλαίσια της ζωής του. Το άτομο με Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή Προσωπικότητας έχει άκαμπτες αξίες, πεποιθήσεις, ηθική και είναι ιδιαίτερα λεπτολόγο.

Η αποτυχία δεν είναι μοιραία
Η αποτυχία δεν είναι μοιραία

Ο φόβος της αποτυχίας ίσως είναι χειρότερος από την ίδια την αποτυχία, γιατί μπορεί να μας κάνει να μην δοκιμάσουμε καν, μπορεί να μας κάνει να εγκαταλείψουμε κάθε προσπάθεια και να μην απολαύσουμε τις χαρές της ζωής. Ο φόβος αυτός μας κάνει να βλέπουμε τον στόχο και την δυνατότητα μας να τον επιτύχουμε διαστρεβλωμένα. Βλέπουμε μεγεθυμένες τις δυσκολίες και μικρότερες τις ικανότητες μας.

Αποφευκτική Διαταραχή Προσωπικότητας
Αποφευκτική Διαταραχή Προσωπικότητας

Το άτομο με Αποφευκτική Διαταραχή Προσωπικότητας παρότι από την μία επιθυμεί πολύ να συνάπτει σχέσεις, να συναναστρέφεται και να συμμετέχει κοινωνικά, από την άλλη εξαιτίας του έντονου φόβου ότι θα πληγωθεί, θα απορριφθεί και θα αποτύχει αποφεύγει κάθε έκθεση. Βλέπει τον εαυτό του ως κοινωνικά ανεπαρκή και ανίκανο να ανταπεξέλθει με επιτυχία στον κοινωνικό και εργασιακό τομέα.

Πως να βγείτε πιο δυνατοί μέσα απο τις δυσκολίες
Πως να βγείτε πιο δυνατοί μέσα απο τις δυσκολίες

Στη ζωή για τους περισσότερους ανθρώπους θα έρθουν κάποιες δύσκολες στιγμές. Αυτές μπορεί να είναι μικρής ή μεγάλης έντασης, καθοριστικές ή μη, πολύ προσωπικές ή οικογενειακές, φιλικές, κοινωνικές.Όταν αντιμετωπίζουμε δυσκολίες είναι πολύ βοηθητικό να έχουμε κάποιες στρατηγικές αντιμετώπισης τους, αλλά και τρόπους ανακούφισης μας.

Ενδιαφέροντα βίντεο